Заходи, події

EdCampKiev "Ідеальна школа: параметри виміру"

1 листопада у спеціалізованій школі №148 імені Івана Багряного Дніпровського району міста Києва відбувся перший спеціальний #mini_EdCamp_Kyiv "Ідеальна школа: параметри виміру"  який об’єднав близько 200 учасників, небайдужих до ідеї якісного оновлення української школи освітян, науковців, громадських діячів.  У роботі конференції взяли участь директор ліцею Надія Жуган та учителі Ігор Клепко й Олена Саченко.

Ця подія присвячена обговоренню стандартів і рекомендацій «ідеальної школи», розроблених Державною службою якості освіти у партнерстві з освітянською спільнотою, які ляжуть в основу інституційного аудиту.

Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак презентував систему зовнішнього оцінювання якості шкіл. «Наша мета - побудувати таку систему забезпечення якості освіти, яка може реагувати на виклики часу та забезпечувати постійне підвищення якості освіти», наголосив Руслан Гурак.

Йшлося про те, що раніше система в цілому не була зорієнтова на забезпечення якості освіти: державний контроль був спрямований лише на виявлення порушень; діяльність закладів освіти реально не оцінювалася. Функціонувала закрита система із жорсткою управлінською вертикаллю, що не могла адекватно реагувати на виклики часу та забезпечити постійне підвищення якості освіти.

То чи  потрібні Україні оцінювання якості освіти і така інституція як Державна служба якості освіти України на етапі освітніх реформ?

Відповіді на ці питання обговорювались у ході панельної дискусії за участю Руслана Гурака, голови Державної служби якості освіти, Олени Фіданян, директора Департаменту освіти і науки Києва, Світлани Олексіюк, директора СШ №5 м. Києва та представників від громадськості, учителів і учнів школи.

Учасники конференції долучилися до спеціальної сесії від Державної служби якості освіти України за 4 напрямками: "Як оцінити результати навчання учнів", «Як оцінити управлінську діяльність керівників закладів освіти», «Як оцінити освітнє середовище школи», «Як оцінювати педагогічну діяльність учителів шкіл», у ході яких висловлювали свої думки і зауваження до формування основних стандартів й інструментів оцінювання освітньої діяльності та вносили пропозиції до проекту "Внутрішня система забезпечення якості освіти".

На сучасному етапі має відбутися трансформація системи забезпечення якості освіти України від формальних перевірок до оцінювання процесів, до підтримки шкіл через надання рекомендацій, через пошук, узагальнення та поширення успішних практик.

Головні тези із виступу Голови Державної служби якості освіти України:

  • нагляд-контроль не можуть здійснювати управління та відділи освіти;
  • перехід від формальних перевірок до оцінювання процесів;
  • у кожному закладі повинна бути створена внутрішня система забезпечення якості освіти;
  • кожного року заклад освіти має проходити внутрішнє самооцінювання: оцінити внутрішні процеси, які відбуваються у закладі, обговорити та оприлюднити результати.
  • зміст інституційного аудиту – оцінювання управлінських та освітніх процесів у закладі.
  • під час інституційного аудиту оцінюванню підлягатимуть: освітнє середовище закладу освіти, система оцінювання результатів навчання учнів (здобувачів освіти), педагогічна діяльність педагогічних працівників та управлінська діяльність керівників шкіл.
  • у 2019 році розпочнеться сертифікація педагогічних працівників (першими її зможуть пройти учителі початкової школи, які працюють за державними стандартами), що включає два етапи: 1. Тестування із педагогіки, психології та фаху. 2. Оцінювання роботи вчителя у закладі освіти (за анкетами-спостереженнями колег і керівництва закладу).

«Зовнішнє оцінювання шкіл буде максимально прозорим та об’єктивним», - запевнив Руслан Гурак.

Дякуємо організаторам події EdCampKiev та усім учасникам (не) конференції за можливість долучитися до процесу обговорення освітніх реформ, підвищення рівня професійної компетентності, за натхнення, нові знайомства, ідеї, враження!