Заходи, події
Екскурсія до місцевої пам'ятки архітектури

Учні 11-А класу ліцею разом із вчителем географії та мистецтва Володимиром Антоновичем Пеляком відвідали найпотаємніший музей міста - музей Городищенського фахового коледжу. Екскурсії до музею передував практикум із вивчення історичної архітектури рідного Городища на основі аналізу старого та нового корпусів коледжу, а продовжувала її оглядова мандрівка лабіринтами навчального закладу. А якщо все разом - ми з учнями відпрацювали перше практичне заняття з факультативу "Історико-культурна спадщина рідного краю", що був запроваджений цього року в ліцеї з метою посилення гуманітарно-краєзнавчої складової навчально-виховного процесу.
Незважаючи на те, що старий корпус коледжу діти бачать майже щодня, не всі з них заглиблювалися в архітектурні тонкощі споруди. Тож разом із ними ми розібрали особливості планування та всі деталі головних фасадів. Ліцеїсти зрозуміли, що будівля варта уваги та претендує на охоронний статус. Під час огляду нового корпусу коледжу, учні переконалися наскільки архітектура радянської доби є простішою, недбалішою і загалом - меншовартіснішою, ніж її попередниця. Хоча, потрібно відмітити, що новий корпус зведено доволі гармонійно в комплексі зі старим.
Екскурсію по музею навчального закладу провела колишня працівниця коледжу, а тепер завідувачка методичним відділом сектору культури Городищенської ОТГ п. Світлана Грицай. Учні дізналися про історію становлення, дорадянський, довоєнний, повоєнний і сучасний етапи життя коледжу, ознайомилися з багатою експозицією музейного простору.
Під час вільного огляду матеріалів, кожен із ліцеїстів знайшов для себе щось нове і цікаве. Когось заінтересували ряди портретних фотографій, на яких віднайшлися знайомі обличчя. Інші крутилися біля виставки старої техніки, якою користувалися в навчальному процесі раніше. Найбільше погляди учнів приваблювали перший комп'ютер, механічні обчислювальні машинки та особливо сподобался рахівниця, на якій, виявляється, можна досить легко і швидо додавати й віднімати. Звертали увагу також на опудала тварин, слайди для діафільмів та інше унаочнення, якого так не вистачає в сучасному навчанні, коли все переводиться в цифру. Музей та загалом екскурсія по коледжу якраз надавала можливість учням помацати, доторкнутися до світу різноманітних речей. Наприклад, найбільше дітей у приміщенні старого корпусу зацікавили саме навчальні аудиторії та їх оснащення.
Звичайно, в музеї та стінах коледжу, ліцеїсти змогли також пізнати багато історичних надбань. Це і копії наукових праць Мошно-Городищнського маєтку рубежу XIX - XX ст., і старі світлини містечка, на яких ми з трудом розпізнаємо місцевість його центральної частини. Це також чимала колекція етнографічних матеріалів, серед яких столітні вишиті і ткані рушники, дбайливо законсервовний дерев'яний інвентар, а ще оригінальна бронзова печатка маєтку графині Балашової.
Екскурсію територією закладу нам провела викладач спеціальності "Садово-паркове господарство" п. Людмила Залозна. З нею ліцеїсти обійшли корпуси, гуртожитки, теплицю, виноградник і садки та особливе трисортове дерево, на якому одні гілки цвітуть, інші брунькуються, а треті починають плодоносити. Диво-яблуня.
Наша група вклалася в екскурсійну програму рівно між двох повітряних тривог. За два уроки ми не змогли побачити все, що могли нам запропонувати працівники фахового коледжу. Проте, основне що зрозуміли ліцеїсти за цей час - це важливість аграрно-лісового господарства та потрібної для нього освіти.
Вчитель географії та мистецтва В.А. Пеляк



